Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Мeta skills vs Soft skills / Формування та розвиток усвідомлених управлінських компетенцій

вдосконалення фахових і управлінських компетентностей керівних кадрів закладів освіти на основі нової філософії управління; формування та розвиток ціннісних компетенцій керівників

Мeta skills vs Soft skills / Формування та розвиток усвідомлених управлінських компетенцій

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

EdCamp-академія

Розробники / розробниці програми:

Ірина Прибінська - головна спеціалістка відділу освіти, культури, молоді та спорту Станично-Луганської ВЦА

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • Інше: соціальна і здоров’язбережувальна компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • онлайн-навчання

Види підвищення кваліфікації:

  • практикуми (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Лідерська компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Організаційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Рефлексивна компетентність
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Здатність ефективно здійснювати управлінську діяльність; психологічна компетентність. Професійні компетентності з професійного стандарту керівника закладу освіти

Модуль 1. Класичні управлінські компетенцій

Модуль 2. Soft skills як обслуговуючі навички управлінської діяльності

Модуль 3. Метакомпетенції

Модуль 4. Навички для успіху, їх формування, розвиток та практичне втілення

Здатність діяти соціально відповідально та свідомо;

Здатність до ефективної комунікації і міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність.)

Застосовувати технології позитивного впливу на колектив закладу, окремих осіб і групи осіб із метою досягнення стратегічних цілей.

Швидко реагувати на зміни, приймати рішення і формувати гнучкість та адаптивність.

В процесі проходження курсу формуватимуться професійні компетентності з професійного стандарту керівника закладу освіти, а саме:

В1. Лідерська компетентність.

В1.2. Здатність швидко реагувати на зміни і формувати гнучкість та адаптивність  у всіх учасників освітнього процесу.

В1.4. Здатність використовувати сучасні форми і методи комунікації, у т.ч. з використанням цифрових технологій.

В2. Емоційно-етична компетентність

В2. 1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття й почуття, управляти власними емоційними станами.

В2.2. Здатність до усвідомленої, конструктивної та екологічної  взаємодії з учасниками освітнього процесу та в локальних спільнотах.

В2. 3. Здатність усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.