Проєктна діяльність учнів: як навчати цікаво
Підготувати педагогічних працівників до організації проєктної діяльності учнів в умовах змішаного навчання

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація "ФОНД ЕКОНОМІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ВРЯДУВАННЯ ТА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ"Розробники / розробниці програми:
Олена Ліннік, доктор педагогічних наук, експерт ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» Лариса Шевчук експерт ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» Юрій Гайдученко, експерт проєкту “Навчаємось разом”, методист, учитель української мови та літератури НВК “Новопечерська школа”Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше: Змішана
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Інноваційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Астрономія
- Біологія
- Біологія і екологія
- Географія
- Екологія
- Зарубіжна література
- Захист Вітчизни
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (іспанська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Іноземна мова (французька)
- Інформатика
- Історія
- Історія України
- Історія (Всесвітня історія)
- Креслення
- Математика
- Математика (Алгебра і початки аналізу)
- Математика (Геометрія)
- Мистецтво
- Мистецтво (образотворче)
- Мистецтво (музичне)
- Основи здоров’я
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Правознавство
- Природничі науки
- Природознавство
- Технології
- Трудове навчання
- Українська література
- Українська мова
- Фізика
- Фізика і астрономія
- Фізична культура
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
«Проєктна діяльність учнів: як навчати цікаво»
Розробники програми тренінгу | Олена Ліннік, доктор педагогічних наук, експерт ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» Лариса Шевчук експерт ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» Юрій Гайдученко, експерт проєкту “Навчаємось разом”, методист, учитель української мови та літератури НВК “Новопечерська школа” |
Цільова група | Педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, що працюють в умовах змішаного навчання |
Обсяг програми | 30 год. /1 кредит ЄКТС |
Форма підвищення кваліфікації | Змішана (очна / дистанційна) |
Мета | Підготувати педагогічних працівників до організації проєктної діяльності учнів в умовах змішаного навчання |
Завдання |
|
Напрям | Професійний розвиток педагогічних працівників |
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться | Загальні компетентності:
Професійні компетентності:
|
Очікувані результати | Учасники тренінгу зможуть:
|
Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації |
Сертифікат |
Зміст програми тренінгу
Модуль 1
Теоретичні основи проєктної діяльності (онлайн вебінари)
Види проєктів за змістом та характером діяльності учнів. Навчальні, розважальні, дослідницькі та творчі проєкти. Структура проєктів. Підготовчий, дослідницько-творчий та заключний етапи. Як формулювати проблемні питання.
Організація проєктної діяльності учнів. Підготовка та реалізація проєктів. Групова та індивідуальна робота учнів. Супровід проєктної діяльності.
Технологія “Навчання на основі запитів”. Як шукати теми проєктів
Інтеграція навчального змісту у проєктній діяльності». Сутність інтеграції. Інтеграція за змістом та видами діяльності. Що може виступати інтегратором: тема, поняття, проблемне питання, текст, вид діяльності
Тематичні дні та хвильове занурення як спосіб реалізації інтегрованого навчання.
Формувальне оцінювання та чек-листи. Ознаки формувального оцінювання. Оцінювання за критеріями. Зворотний зв'язок. Самооцінювання та взаємооцінювання. Інструменти формувального оцінювання.
Модуль 2
Практика створення навчальних проєктів з учнями (тренінги)
Як придумати та запустити гарний проєкт? Аналіз проблемних питань та тем проєктів різних типів. Визначення тем проєктів та формулювання питань. Обговорення в парах та групах
Проєктування мети, способів організації діяльності та презентації. Визначення інтегрованого змісту проєктів. Критичне взаємооцінювання. Робота в групах Визначення очікуваних результатів проєктів на основі аналізу навчальних програм
Як виглядатиме проєкт (Розроблення методичних матеріалів вчителя та учня)
Презентація методичних матеріалів вчителя. Огляд ресурсів та програм. Розроблення методичних матеріалів учасниками у супроводі тренерів. Презентація можливих форматів результатів проєкту (роботи дітей). Огляд ресурсів та програм. Розроблення проєктів учасниками у супроводі тренерів. Розроблення чек-листів оцінювання проєктів.
Презентація проєктів. Визначення чорних та білих опонентів. Обговорення формату та вимог до презентації. Командні презентації проєктів.
Орієнтовний розподіл годин за видами навчальної діяльності
Назва розділів і тем | Кількість годин | ||||
Всього | у тому числі | ||||
Лекційні заняття | Практичні заняття | Тестування | Самостійна робота | ||
Модуль 1. Теоретичні основи проєктної діяльності | 10 | 10 | |||
| 1 | 1 | |||
| 1 | 1 | |||
1.3. Технологія “Навчання на основі запитів”. | 2 | 2 | |||
1.4. Інтеграція навчального змісту у проєктній діяльності | 1 | 1 | |||
1.5. Тематичні дні та хвильове занурення як спосіб реалізації інтегрованого навчання | 1 | 1 | |||
1.6. Формувальне оцінювання та чек-листи | 2 | 2 | |||
Модуль 2. Практика створення навчальних проєктів з учнями | 20 | 20 | |||
2.1. Аналіз проблемних питань та тем проєктів різних типів.
| 2 | 2 | |||
2.2. Визначення інтегрованого змісту проєктів | 1 | 1 | |||
2.3. Визначення очікуваних результатів проєктів на основі аналізу навчальних програм | 2 | 2 | |||
2.4. Розроблення методичних матеріалів вчителя | 4 | 4 | |||
2.5. Розроблення методичних матеріалів учня | 4 | 4 | |||
2.6.Розроблення чек-листів оцінювання проєктів | 2 | 2 | |||
2.7. Презентація проєктів | 4 | 4 | |||
Всього годин | 30 | 8 | 20 | 2 |
Учасники тренінгу зможуть:
- розуміти особливості психічних процесів учнів у стресових та травматичних ситуаціях; причинно-наслідкових зв’язків між психічними процесами та поведінковими проявами учнів;
- розуміти психолого-педагогічні особливості здійснення взаємодії між суб’єктами освітнього процесу;
- розрізняти моделі змішаного навчання, особливості організації дистанційного навчання;
- розробляти моделі змішаного навчання відповідно до умов роботи школи
- моделювати навчальні заняття в умовах змішаного навчання;
- застосовувати техніки активізації уваги, підвищення мотивації, гармонізації емоційного стану учнів;
- застосовувати діяльнісні методи навчання в умовах змішаного навчання;
- здійснювати гнучке планування освітнього процесу;
- здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах змішаного навчання.
- конструювати власний дистанційний курс із використанням сучасних цифрових технологій;
- створювати креативний мультимедійний контент для дистанційних уроків (інтерактивні вправи, дидактичні ігри, ментальні карти, електронні посібники, навчальне відео, інфографіка);
- розроблювати та використовувати інструменти для швидких опитувань і тестувань).